Buhalterija ir darbo teisė – neatsiejamos viena nuo kitos. Buhalteriai atsakingi už darbo užmokesčio, kompensacijų, kitų mokėjimų skaičiavimą ir galutinį išmokėjimą. Buhalteris privalo vykdyti darbo laiko apskaitą, skaičiuoti poilsio laiką ir atsiskaityti už juos. Buhalterija turi žinoti visas darbo teisės naujoves, nes nuo jų priklauso ne tik atsiskaitymas su darbuotojais, atlygio sistemos, tačiau ir apmokestinimo, apskaitos klausimai.
Šio seminaro programa, medžiaga ir dėstymas specialiai pritaikyti buhalterijos darbuotojams, kurie dirba su darbo teisės klausimais, nori atnaujinti žinias ar turi specialių klausimų Darbo kodekso taikymo srityje.
Seminaro programa:
• Darbo kodekso pakeitimai, svarbūs buhalteriams 2019 m.;
• Darbo sutarties sudarymas, darbo sutarčių sąlygos, į kurias buhalteris būtinai turi atkreipti dėmesį;
• Susitarimai dėl išbandymo, papildomo darbo, mokymosi išlaidų, nekonkuravimo, konfidencialumo, ne viso darbo laiko, nuotolinio darbo ir kitų: dokumentacija ir apmokėjimas;
• Darbo sutarties sąlygų keitimas ir to buhalterinės pasekmės;
• Darbo sutarties pasibaigimo (nutraukimo) pagrindai. Darbo sutarties pasibaigimo įforminimas: pagrindiniai dokumentai, kuriuos turi nagrinėti buhalteriai atleidžiant darbuotojus;
• Išeitinės kompensacijos apskaičiavimas, mokėjimas, įforminimas. Galutinis atsiskaitymas su darbuotoju;
• Darbo sutarčių rūšys ir geriausios iš jų pasirinkimas. „Netradicinių“ darbo sutarčių ypatumai, svarbūs buhalteriams;
• Darbo laiko apskaita, darbo laiko režimai ir darbo grafikų sudarymas. Nukrypimai nuo standartinio darbo laiko ir jų apmokėjimas. Darbo laiko režimas, taikant suminę darbo laiko apskaitą;
• Apmokėjimas už darbą esant nukrypimams nuo normalių darbo sąlygų – viršvalandžiai, darbas poilsio ir švenčių dienomis, budėjimas;
• Lankstus darbo grafikas – dokumentacija, apmokėjimas ir darbo laiko apskaita;
• Poilsio laikas – dokumentavimas, apskaita ir apmokėjimas. Grafikų sudarymas. Specialiųjų atostogų apmokėjimas;
• Kitokie darbo santykiai su vadovu – darbo laikas, darbo užmokestis, komandiruotės, darbo santykių pabaiga;
• Komandiruočių reglamentavimas: nauja praktika, apmokėjimas, išlaidos, dokumentavimas. Apmokėjimas už darbą, kuris yra kilnojamojo pobūdžio arba susijęs su kelionėmis ar važiavimu;
• Darbo užmokesčio skaičiavimo ir dokumentacijos nuostatos Darbo kodekse – buhalteriams svarbūs klausimai. Atlygio sistemos parengimas – kada ji iš tikro būtina?