Seminaras skirtas privataus ir viešojo sektorių visų lygių vadovams, personalo vadovams ir specialistams – tiems, kuriems tenka kalbėtis su iš darbo atleidžiamais (ar jau atleistais) žmonėmis, taip pat atsakinėti į pasilikusių darbuotojų klausimus ir tvarkytis su įtempta situacija po pasikeitimų.
Seminare ras atsakymus tie, kurie nori įgyti daugiau psichologinių žinių apie pozityvios nuostatos dėl pasikeitimų formavimą atleidimo iš darbo metu, sužinoti, kaip etiškai ir korektiškai atsisveikinti su darbuotoju, kaip ir kada pateikti jam informaciją apie atleidimą, kaip užkirsti kelią nepageidaujamiems padariniams – pasiliekančių darbuotojų nesaugumui, sumažėjusiam darbingumui dėl įtampos ir pačios organizacijos įvaizdžiui (tuo atveju, jei finalinis pokalbis vyks nekorektiškai).
Išmoksime, kaip „neuždaryti durų“ tokio pokalbio metu – nes nežinia, kur su atleistu iš darbo žmogumi susitiksite ir po kurio laiko.
Seminare taip pat bus aptarti darbuotojų atleidimo teisiniai aspektai.
1 dalis. Lektorė Aistė Mažeikienė. 9.00–14.45 val.
1. Atleidimo procesas: kas, kur, kada?
• „Teisingumo vykdytojo“ vaidmuo: budelis ar terapeutas?
• Ką keičia darbuotojų atleidimas?
• Asmeninis pasirengimas pateikti nepalankią informaciją.
• Nuostatos dėl pasikeitimų valdymas: kai chaosą verčiame naujų veiklos būdų paieška ir tvarka, grėsmes – galimybėmis, nuostolius – laimėjimais.
• Pozityvaus mąstymo principai kebliose finalinio pokalbio situacijose.
2. Atleidimo pokalbio struktūra ir eiga:
• Pokalbio struktūra.
• Informacijos pateikimo metodai.
• Argumentavimo principai.
• Atsakymai į klausimus: pasiruošimo ir savitvardos treniruotės.
3. Praktika ir konkrečių atvejų analizė. Pasirengimas galimoms darbuotojo reakcijoms:
• Informacijos „kodėl ir už ką?“ pateikimas: ką sakyti ir ko nesakyti finalinio pokalbio metu? Praktinės užduotys.
• Finalinis pokalbis: kritinių situacijų suvaldymas.
• Žmogaus reakcijų spektras kritinėse situacijose. Kaip suvaldyti kitus ir save?
• Kaip elgtis, kad žmogus pats prisiimtų atsakomybę už tolesnę savo karjerą?
• Priežastys, dėl kurių finalinis pokalbis užsitęsia iki kelių „priešpaskutinių“ susitikimų: kaip nebūti „mama“ ar „tėčiu“?
4. Po atleidimų, reorganizavimų ir pokyčių: kaip elgtis su pasilikusiais darbuotojais?
• Situacijos valdymas po atleidimo: potencialūs nuostoliai darbo efektyvumui ir organizacijos / skyriaus / padalinio įvaizdžiui.
• Komunikacija krizės ir gandų sąlygomis. Vadovų ir „antikrizinės komandos“ vaidmuo.
• Ar pasiteisina „viskas gerai, nieko neįvyko“ taktika? Kaip elgiasi likusieji ir kaip elgtis su jais?
• Rekomendacijos, kaip suvaldyti gandus ir „mitus“: praktika.
2 dalis. Advokatas Mantas Mikalopas. 15.00–16.30 val.
• Darbo sutarties nutraukimas darbuotojo valia;
• Darbo sutarties nutraukimas šalių susitarimu;
• Darbo sutarties nutraukimas dėl nuo darbdavio priklausančių priežasčių (svarbios priežastys, darbdavio valia);
• Darbo sutarties nutraukimas darbuotojui netinkamai atliekant darbo funkcijas;
• Darbo sutarties pasibaigimas dėl nuo šalių valios nepriklausančių priežasčių.